inner image

Ενδιαφέρουσες ταινίες για το Σαββατοκύριακο στο Φεστιβάλ «Ημέρες Μεσογειακού Κινηματογράφου» του Δήμου Ηρακλείου

 

ΔΗΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ 

             ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

`                                                           Ηράκλειο 06-08-2021

 

 

 Ενδιαφέρουσες ταινίες για το Σαββατοκύριακο στο Φεστιβάλ  «Ημέρες Μεσογειακού Κινηματογράφου» του Δήμου Ηρακλείου 

 

Με πολύ ενδιαφέρουσες και βραβευμένες ταινίες συνεχίζονται το Σαββατοκύριακο 7 και 8 Αυγούστου οι προβολές στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Ημέρες Μεσογειακού Κινηματογράφου 2021» του Δήμου Ηρακλείου που έχει τίτλο «τα όρια μου, η ελευθερία σου, η ελευθερία μου, τα όριά σου».

Πρόκειται για τις ταινίες «Νηπενθές» σε σκηνοθεσία Γιάννη Συμβώνη, «Υποψίες» σε σκηνοθεσία και σενάριο Εμίν Αλπέρ, «Έκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς» σε σκηνοθεσία της Ζακλίν Λέντζου, και «Το Θαύμα του Άγνωστου Αγίου» σε σκηνοθεσία του Alaa Eddine Aljem. Οι προβολές του Φεστιβάλ πραγματοποιούνται στον Θερινό Δημοτικό Κινηματογράφο «Βηθλεέμ» μέχρι και την Τετάρτη 11 Αυγούστου.

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ προβάλλονται ταινίες από το Μαρόκο, την Τυνησία, την Ιταλία, την Τουρκία, την Ισπανία και την Ελλάδα. Μαζί προβάλλονται ελληνικές μικρού μήκους ταινίες από σκηνοθέτες που έχουν συμμετάσχει σε διεθνείς διοργανώσεις και έχουν βραβευθεί.

 

Σάββατο 7 Αυγούστου 2021

 

Νηπενθές || Nipenthes

(Μικρού Μήκους)

Νηπενθές || Nipenthes

Σκηνοθεσία: Γιάννης Συμβώνης || Έτος Παραγωγής: 2016 || Γλώσσα: ελληνικά || Διάρκεια: 17’ || Έγχρωμη

Παίζουν: Αποστολόπουλος ΧρίστοςΛάσκος ΚώσταςΤουρνάκη ΌλγαΤζανάκη ΕύηΣτεφανάκου ΤζένηΚοζαδίνου ΆνναΤσάτσης Λευτέρης.

 

(Πένθος) Όχι Συνεχές, Αλλά Ακίνητο. Roland Barthes

 

Μέσα στους τοίχους ενός εγκαταλειμμένου κοινοβίου, ένα νήμα «πλέκει» τις στιγμές των σιωπηλών ανθρώπων,  συνοδεύοντας τον νεκρό, ενώ ετοιμάζεται το νεκρικό κοστούμι του.

 

Ο Γιάννης Συμβώνης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1984. Ξεκινάει να ασχολείται με τη μουσική από μικρή ηλικία. Το 2011 αποφοιτά από το Μαθηματικό Αθηνών. Παράλληλα, ξεκινάει να ασχολείται με τη σκηνοθεσία και το μοντάζ μουσικών βίντεο. To 2014 ολοκληρώνει τις σπουδές σκηνοθεσίας στο τμήμα του Μetropolitan College και σκηνοθετεί την πρώτη του μικρού μήκους ταινία, «Νηπενθές», η οποία διακρίνεται με το βραβείο φωτογραφίας και σκηνικών στο Φεστιβάλ της Δράμας.

 

Υποψίες || Frenzy (Τουρκία)

Υποψίες || Frenzy (Τουρκία)

Σκηνοθεσία - Σενάριο: Εμίν Αλπέρ || Χώρα Παραγωγής: Τουρκία, Γαλλία, Κατάρ || Έτος Παραγωγής: 2015 || Γλώσσα: Τουρκικά || Υποτιτλισμός: Ελληνικά || Διάρκεια: 119 λεπτά || Έγχρωμη

Παίζουν: Μεχμέτ Οζγκούρ, Μπεργκάι Ατές, Τούλιν  Όζεν, Μούφιτ Καγιατσάν.

 

Η Κωνσταντινούπολη βρίσκεται στη δίνη της πολιτικής βίας. Ο Χαμζά, ένας υψηλόβαθμος αστυνομικός, προτείνει στον Καντίρ την αποφυλάκισή του υπό έναν δεσμευτικό όρο: θα πρέπει να ενταχθεί σε μια μονάδα των μυστικών υπηρεσιών της οποίας τα μέλη εργάζονται ως σκουπιδιάρηδες. Ο Καντίρ δέχεται και ξεκινά να μαζεύει σκουπίδια από τις φτωχογειτονιές, ελέγχοντας αν μέσα σ’ αυτά βρίσκονται υλικά που σχετίζονται με την κατασκευή βομβών. Σε μία απ’ αυτές τις γειτονιές, ο Καντίρ βρίσκει τον μικρό του αδελφό, Αχμέτ. Ο Αχμέτ δουλεύει στον δήμο, στην ομάδα που αναλαμβάνει την εξολόθρευση αδέσποτων σκύλων. Η απροθυμία του Αχμέτ να συνδεθεί αδελφικά με τον Καντίρ, παρά την επιμονή του τελευταίου, οδηγεί τον Καντίρ να πλάσει ιστορίες συνωμοσίας που εξηγούν την αποστασιοποίηση του αδελφού του.

Ένα συγκλονιστικό θρίλερ που θα μπορούσε να διαδραματίζεται σε ένα εικονικό παρόν, παρελθόν ή στο μέλλον, σε μία ασφυκτική ατμόσφαιρα όπου η ανθεκτική λογική της βίας καταστρέφει τις ανθρώπινες σχέσεις και τα όρια μεταξύ εχθρών και φίλων είναι τυχαία, αλλά και πολύ ισχυρά.

 

Ο Εμίν Αλπέρ γεννήθηκε το 1974 στην Τουρκία. Σπούδασε Οικονομικά και έχει κάνει το διδακτορικό του στη σύγχρονη τουρκική ιστορία. Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του κέρδισε πολυάριθμα βραβεία σε όλον τον κόσμο. Διδάσκει στο Τμήμα Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης.

 

Κυριακή 8 Αυγούστου 2021

 

Έκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς || Hector Malo: The Last Day of the Year)

(Μικρού Μήκους)

Έκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς || Hector Malo: The Last Day of the Year)

 

Σκηνοθεσία: Ζακλίν Λέντζου || Έτος Παραγωγής: 2018 || Γλώσσα: ελληνικά || Διάρκεια: 25’ || Έγχρωμη

Με τη Σοφία Κόκκαλη.

 

Είναι Παραμονή Πρωτοχρονιάς και η Σοφία έχει ένα όνειρο που δεν λέει σε κανέναν: καθώς περπατάει στην έρημο, μαθαίνει ότι είναι άρρωστη. Υποκρίνεται ότι δεν την νοιάζει. Έχει χάσει την καρδιά της;

Η Ζακλίν Λέντζου είναι σεναριογράφος/σκηνοθέτις. Χαρακτηριστικό σημείο της κινηματογραφικής της γλώσσας είναι η ανεύρεση ποίησης σε μη συμβατικές εικόνες, καθώς και η ειδική μεταχείριση του χρόνου. Απασχολείται με τις θεματικές της οικογένειας και της έλλειψης αυτής, με την ιδέα του παιδιού και το κατασκεύασμα του ονείρου. Προηγούμενες δουλειές της συμπεριλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την «Αλεπού» (2016, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας – Επιτροπή Νέων, Λοκάρνο, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας- Ένωση Ελλήνων Κριτικών, Ingmar Bergman Award, κ.ά), καθώς και το HIWA (2017, Διεθνές Φεστιβάλ Βερολίνου). Ο «Εκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς» έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στην Εβδομάδα Σκηνοθετών των Καννών, όπου και απέσπασε το πρώτο βραβείο LEICA CINE DISCOVERY AWARD.

 

Το Θαύμα του Άγνωστου Αγίου || The Unknow Saint (Μαρόκο)

 

Το Θαύμα του Άγνωστου Αγίου || The Unknow Saint (Μαρόκο)

 

Σκηνοθεσία: Alaa Eddine Aljem || Έτος Παραγωγής: 2019 || Γλώσσα: Αραβικά || Υποτιτλισμός: Ελληνικά  || Διάρκεια: 126 λεπτά || Έγχρωμη

Παίζουν:  Younes Bouab, Salah Ben Saleh, Anas El Baz.

 

Κάποτε, στο Μαρόκο, ένας χωρικός είχε έναν γάιδαρο που τον αγαπούσε πολύ. Όταν ο γάιδαρος πέθανε, ο χωρικός ήθελε να του φτιάξει έναν τάφο. Φυσικά, δεν μπορούσε να θάψει το ζώο στο νεκροταφείο του χωριού. Κι έτσι, έφτιαξε έναν τάφο λίγο πιο πέρα. Αργότερα, οι κάτοικοι του χωριού έφτιαξαν ένα μαυσωλείο πάνω στο μνήμα του ζώου και προσκυνούσαν σαν να ήταν άγιος,  αν και ήξεραν πως ήταν ένα γαϊδούρι.

 

Αυτός ο μαροκινός θρύλος ενέπνευσε στον σκηνοθέτη Alaa Eddine Aljem να γράψει και να σκηνοθετήσει την ταινία «Το Θαύμα του Άγνωστου Αγίου».

 

Ένας άντρας κλέβει μία μεγάλη τσάντα με λεφτά και κρύβεται στα βουνά προσπαθώντας να ξεφύγει από την αστυνομία. Πριν συλληφθεί, σκάβει έναν λάκκο, θάβει τα λεφτά και δημιουργεί ένα ψεύτικο, ταπεινό μνήμα για να μην τα βρει κανείς.

Χρόνια μετά, όταν αποφυλακίζεται, επιστρέφει στο σημείο. Αλλά ανακαλύπτει ότι εκεί έχει χτιστεί ένας ναός προς τιμήν ενός άγνωστου αγίου. Ολόκληρο το γειτονικό χωριό ζει χάρη στους πιστούς που ταξιδεύουν από μακριά για να επισκεφθούν το μαυσωλείο.

Ο πρωταγωνιστής εγκαθίσταται στη μικροκοινωνία του χωριού και μηχανεύεται διάφορους τρόπους προκειμένου να πάρει πίσω τα λάφυρά του. Αλλά είναι πολύ πιο περίπλοκο από όσο πίστευε.

Μία ιστορία στα όρια του παραλόγου, όπου το κωμικό εναλλάσσεται με το δραματικό, με αγνό, καυστικό χιούμορ,  που θυμίζει έντονα  Άκι Καουρισμάκι.

 

O Alaa Eddine Aljem σπούδασε κινηματογράφο στο Μαρακές και τις Βρυξέλλες. Έχει σκηνοθετήσει τέσσερις μικρού μήκους ταινίες. Το 2016, διακρίθηκε από τo Screen International ως ένα από τα Πέντε Αραβικά Αστέρια του Αύριο.

Το Θαύμα του Άγνωστου Αγίου είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του. 

Προβάλλεται σε πανελλήνια πρεμιέρα στις Ημέρες Μεσογειακού Κινηματογράφου.

 

Ώρα Έναρξης Προβολών: 21:30

 

Είσοδος Ελεύθερη (με ηλεκτρονικά δωρεάν εισιτήρια που εκδίδονται μέσα από την Ticket Services - https://www.ticketservices.gr/event/cine-vithleem/  και από την είσοδο του κινηματογράφου).

Τα εισιτήρια που θα εκδοθούν ηλεκτρονικά μέσω της TicketServices.gr θα είναι σε ισχύ μέχρι και την ώρα έναρξης της προβολής.

 

Η είσοδος γίνεται με τη χρήση της μάσκας και με την τήρηση των αποστάσεων τόσο κατά την προσέλευση όσο και κατά τη διάρκεια των παραστάσεων και σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Για την είσοδο του κοινού στον κινηματογράφο δεν απαιτείται rapid test ή self test ούτε πιστοποιητικό εμβολιασμού.

 

Πολιτική Χρήσης Cookies

Το site heraklion.gr χρησιμοποιεί cookies. Προχωρώντας στο περιεχόμενο, συναινείτε με την αποδοχή τους. Πολιτική Χρήσης Cookies

CLOSE