inner image

Διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο «Μετα-γράφοντας την τέχνη: Μουσεία, πινακοθήκες και χώροι πολιτισμικής κληρονομιάς ως τόποι δημιουργικής γραφής»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

 

                Διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο:

               Μετα-γράφοντας την τέχνη: Μουσεία, πινακοθήκες και χώροι πολιτισμικής κληρονομιάς

 ως τόποι δημιουργικής γραφής»

 

Το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων Δ.Δ.Ε. Ηρακλείου σε συνεργασία με την Ένωση Φιλολόγων Ν. Ηρακλείου (ΕΦΝΗ) θα πραγματοποιήσουν «Διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο διάρκειας τεσσάρων (4) ωρών με τίτλο: Μετα-γράφοντας την τέχνη. Μουσεία, πινακοθήκες και χώροι πολιτισμικής κληρονομιάς ως τόποι δημιουργικής γραφής», με εισηγητές τον Σπύρο Κιοσσέ, Μ.Α., Μ.Sc., Δ.φ. Ε.ΔΙ.Π. Νεοελληνικής Λογοτεχνίας-Δημιουργικής γραφής Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και την Δρ Νάγια Δαλακούρα, Αρχαιολόγο, μουσειολόγο. Το Σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 16 Μαΐου 2022 και ώρα 17:00-21:00.

 

Περιγραφή Σεμιναρίου

Το σεμινάριο εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο ποικίλες δραστηριότητες δημιουργικής γραφής μπορούν να αξιοποιηθούν σε χώρους πολιτισμικής κληρονομιάς, ώστε η επίσκεψη σε αυτούς να καταστεί κίνητρο δημιουργικής επικοινωνίας και συναλλαγής με τον υλικό και άυλο πολιτισμό, όπως αποτυπώνεται στο σχετικό εγχειρίδιο των δύο συγγραφέων (Σ. Κιοσσές & Ν. Δαλακούρα (2020). Μετα-γράφοντας την τέχνη: Μουσεία, πινακοθήκες και χώροι πολιτισμικής κληρονομιάς ως τόποι δημιουργικής γραφής. Αθήνα: Κλειδάριθμος). Αναλυτικότερα, η δομή του σεμιναρίου θα διαρθρωθεί ως εξής:

  • Γνωριμία εισηγητών – συμμετεχόντων/ουσων στο σεμινάριο. Συζήτηση για ζητήματα μουσειοπαιδαγωγικής, δημιουργικής γραφής και της σχέσης μεταξύ τους.
  • Παρουσίαση της δομής του εγχειριδίου και του τρόπου με τον οποίο εργάστηκαν για τη σύνθεσή του οι συγγραφείς.
  • Άσκηση παραγωγής δημιουργικής γραφής με αφορμή ποικίλα εκθέματα ελληνικών μουσείων.
  • Συζήτηση με βάση τα κείμενα δημιουργικής γραφής που συνέταξαν οι συμμετέχοντες/ουσες.
  •  

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα Σ. Κιοσσέ

Ο Σπύρος Κιοσσές είναι απόφοιτος του Τμήματος Φιλολογίας του Α.Π.Θ. Υπηρέτησε για δύο περίπου δεκαετίες τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Διδάσκει γλώσσα, λογοτεχνία και δημιουργική γραφή στο Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

 

Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Εισαγωγή στη δημιουργική ανάγνωση και γραφή του πεζού λόγου: Η συμβολή της αφηγηματολογίας» (Κριτική, 2018), «Η λογοτεχνία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: ερμηνευτική, κριτική και δημιουργική προσέγγιση των λογοτεχνικών κειμένων» (Κριτική, 2020) (με την Ε. Χατζημαυρουδή), «Μετα-γράφοντας την τέχνη: Μουσεία, πινακοθήκες και χώροι πολιτισμικής κληρονομιάς ως τόποι δημιουργικής γραφής» (Κλειδάριθμος, 2020) (με την Ν. Δαλακούρα), καθώς και της ποιητικής συλλογής «Το κάτω κάτω της γραφής» (Μελάνι, 2018).

 

 

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα Ν. Δαλακούρα

Η Νάγια Δαλακούρα γεννήθηκε το 1980 και ζει στην Κομοτηνή. Σπούδασε στο Τμήμα Ιστορίας – Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με κατεύθυνση Αρχαιολογία. Στη συνέχεια ως μεταπτυχιακή φοιτήτρια σπούδασε Μουσειολογία στο Πανεπιστήμιο του Leicester της Αγγλίας και Αρχαιολογία στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι διδάκτωρ Εθνογραφικής Μουσειολογίας του Τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας  του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Σήμερα εκπονεί μεταδιδακτορική έρευνα στο πεδίο της εθνομουσειοπαιδαγωγικής στο Τμήμα Ιστορίας – Εθνολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

Από το 2003 εργάζεται στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ως αρχαιολόγος - μουσειολόγος. Έχει εργαστεί στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών και στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Ροδόπης, όπου εργάζεται σήμερα, στο Τμήμα Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Αρχαιοτήτων και Μουσείων.

Έχει εκπονήσει πολλές μουσειολογικές μελέτες και συμμετείχε στην οργάνωση περιοδικών και μόνιμων εκθέσεων. Από το 2004 δραστηριοποιείται ενεργά στην μουσειακή εκπαίδευση. Υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα για ειδικές ομάδες κοινού, όπως άτομα σε απεξάρτηση, ψυχικά ασθενείς, άτομα με αισθητηριακές και νοητικές αναπηρίες και άτομα με μερική ή ολική απώλεια όρασης. Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει πλήθος εκπαιδευτικών προγραμμάτων και έχει εκδώσει πλούσιο μουσειακό εκπαιδευτικό υλικό.  Έχει συγγράψει πολλές επιστημονικές δημοσιεύσεις με θέμα τα μουσεία.

 

Πολιτική Χρήσης Cookies

Το site heraklion.gr χρησιμοποιεί cookies. Προχωρώντας στο περιεχόμενο, συναινείτε με την αποδοχή τους. Πολιτική Χρήσης Cookies

CLOSE